Miicha

Mitt liv som jag.

Klimatet

Allmänt Permalink0

Fattar inte det med klimatet!!!

Jag blir så förbannad på allt, igentligen så vet dom inget och gör inget heller.

Varför höja bensin/diesel?
Tänk dom som har typ 10 mil från en tank station och har djurbruk tänk på dom lite, men nej, dom vill att man ska flytta till en stad där det finns bussar man kan ta och dyligt.
Alla som bor lite utanför alla ungdommar, hur ska dom kunna hälsa på deras mor och far? Alla har inte råd med det och bussar och tåg går inte överallt då måste man ligt förbannat ta en bil som inte har bränsle i tanken.

Lastbils företagen kommer att läggas ner för att bränslet höjs hela tiden, tänk en värld med inga lastbilar vem ska köra ut mat och allt som man behöver.

Min dröm är att köra bil och att ha körkort men jag kommer aldrig att ha råd med det körkort kanske men aldrig att köra en.

Varför alla rally bilar?
Kan dom inte tänka på miljön, själv älskar jag att se på rally.
Men jag tycker att det är onödigt att bara åka runt runt hela tiden nästan som fotbill att jaga en boll fast det är lite med miljö vänligt.

Varför inte skaffa en rikigt bra miljöbil som inte dra så mycket en diesel drar inte lika mycket som en bensin gör så varför straffa alla som kör en diesel dom är mera miljövänligare än bensin.
Alla som skaffar en bil som i ungdommen köper en bensin om dom inte har gott ställt som inte jag har, jag måste skaffa en bensin för att klara mig för en diesel skatten är mycket högre än bensin.!!!

En bil som drar lite är inte det bättre än en bil som kanske drar 2 liter milen?
Jag känner en kille som har en diesel den drar nästan inget 0.5 liter milen, men han har nästan inte råd att köra en men han vill ha en diesel inte en bensin.
Dom flessta lastbilsföretagen kör diesel tänk om dom går i kk?
Ska Rainfelt köra ut varer då?
Eller någon annan, det finns inte en schans att folket ska klara sig utan en lastbil trots att alla hatar dom men utan dom inge mat till oss.

Visst det e inte bara bilar och dyligt som rår för det alla fabriker och oljan vi tar upp från marken det är därför det blir jordskred för att det blir ett hål i marken.
Alla fabriker hur mycket koldioxid släpper dom?
Dom släpper rätt mycket ändå, men tänker alla bara på hushållet och miljölamper och mat och bilar, inte fabriker det har jag inte hört ett piss av.

Jag har mardrömmar jämt får låv att sova med tv på eller musik jag får lätt mardrömmar jag har ingen kille eller någon att ta tröst av, min katt hehe hon bryr sig inte.
Varför säga att det blir och inte det kan hända om vi inte gör något åt det.

Jag har inte råd att åka till min mamma som jag saknar över allt gråter jämt, om jag skulle ha körkort kunde jag jobba för att åka till henne men körkort kostar rätt mycket ändå.
Utan körkort får man inget jobb, dom flästa arbeten kräver körkort.


Måste släppa ut alla tankar jag har.

Nu har jag sagt mitt nu är det eran tur.

Till top