Miicha

Mitt liv som jag.

Suck. Trisst.

Allmänt Permalink1
Imorgon ska jag tvätta 2 st stora IKEA påsar fullt med kläder, har inte fått någon tvätt tid tidigare..

Jo jag glömde skriva mera om hundar som jag skrev igår.

Jo

Hur man ska hälsa på en hund:
Man ska inte ha ögon kontakt och låtsas att hunden inte är i närheten inte röra hunden för då har han din uppmärksamhet.
Man ska vänta med det ett tag tills hunden har lagt sig och typ ``gett upp`` med att fånga din uppmärksamhet, det funkar på en Jack Russel så funkar det på dom flessta..

Det är du som ska gå ut före hunden när ni ska ta en prumenad, för annars är det hunden som bestämmer så länge ni är ute med hunden,
Hunden ska inte dra och hunden ska inte gå före det är ni som ska göra det, hunden ska gå lite bakom eller bredvid eller som man säger ´´fot´´..

Om hunden skäller eller ´´gruffar´´ ska man ge hunden en stöt på nacken och den stöten ska gå fort, dom som har sett på ´´Mannen som talar med hundar´´ vet vad jag menar med det, och medan man ger stöten ska man säga ´´schhh´´ lite bestämmt..

Mjo.. Men jag kan inte så mycket om hundar men jag skriver det jag bara kan, men jag tittar så mycket på tv om djur och läran bara sitter där..

Det är bara vissa hund-raser jag kan om, lite om labrador att det finns 2 olika slags labradorer en amerikans och en engelsk, och det är skillnad på dom raserna.
Jack Russel kan jag lite om med för att jag har en själv, man måste kunna mycket om hundar om man ska skaffa en sådan svår hund-ras, vissa tycker att det är lätt och vissa svårt..
Jämthund kan jag lite med, känner några som har Jämten, och jag har följt en som valp och vet att dom kan vara hopplös men sen blir dom hur gullig och gudomlig som hellst.
Gråhund kan jag inte så mycket om men att dom är känd för att dom drar mycket om man inte kan uppfostra dom rätt, det är ju så med alla hundar.

Jo och så finns det några till som jag kan lite men då kommer det vara några som börjar att skälla på mig som vanligt när jag säger det jag kan, som idag att jag ska sluta att leka bäst. men jag säger bara som jag vet och kan ingen annat..

Imorgon är det första på melodifestivalen hoppas att det blir bättre i år än förra året, och så att man kan följa det och man inte skäms över att man bo i Sverige för att det har vare så dåliga låtar och dyligt.
Men jag är väll inte så bra på att sjunga själv heller för det vet ju alla som har hört alla mina låtar som jag sjunger till, dom bara sitter still och säger inget men jag tål när man säger som det är om det är dåligt eller inte, för då kan man ju förbättra sig, men jag fundera på att skicka in en låt till radion i Sollefteå men jag vet inte hur jag ska göra som.

Men jag är så dålig på att skriva låtar med, men jag försöker iallafall..

Jo,
förra helgen testade jag Jägermister och den var jätte gor stark men gor smakade lakris, och så testade jag Martini den var rätt god med men det var lixom söt, men om man har oliver i så blir det starkare tycker jag iallafall...

Suckar tungt,
Jävla dag...!!!!!
#1 - - Sabina:

jag saknar dig syster!

Till top