Miicha

Mitt liv som jag.

Detta var mitt jobb i skolan och vill dela med mig.

Allmänt Permalink0

Mänskliga Rättigheter
I mina tankar:


Mänskliga rättigheter finns överallt, men kanske inte existera på vissa länder och inte tas på allvar.

Man ska inte behöva vara rädd för vilken hudfärg eller religion men har, dels är det inte deras fel att dom blev som dom blev det är ingens fel.

Jag stuntar i om folk är rosa, vita, svarta eller gröna dom är ändå människor och ska bli behandlad som de ras man är född i.

Jag tycker att det är fegt att de färgade skulle slava för de vita människorna, de vita var jäkligt feg när dom inte orkade själva, jag kan inte förstå det!

Det finns mycker orättvisa i världen och då menar jag inte att du får mera godis än mig, utan barn får inte mat och protein som dom små förtjänar.

Tänk om du inte kan ge dina barn och barnbarn de mat som dom behöver, du skulle nog känna dig betyendelös och kanske tillochmed värdelös som förälder, men ni gör ändå allt ni kan för era barn och barnbarn ska överleva.

Det finns miljoner av barn som svälter och har HIV/AIDS och det finns dom som lever i unga åldrar pågrundav att deras förälldrar har dött, det finns dom barn som inte ens har fyllt 5 år än det får bara inte fortsätta så här, det är grymt att barn lever så här!

Kan ingen vara som Robin Hood?

Han som sa: Ta från dom rika och ge till dom fattiga.

Det finns många rika som är för snål för att bry sig, men det finns de rika som ger hur mycket som hellst till de fattiga.

Alla barn har lika rätt som du och jag att gå i skolan, men dom fattiga har inte råd att ge sina barn en utbildning.

Barnen tillexempel Sverige "hatar" att gå i skolan medan barnen i Afika är tacksam för att gå i skola, så det är en stor skillnad.

Det finns dom som måste gå i flera mil för att hämta vatten medans vi i Sverige behöver gå ett antal meter till kranen i köker, vissa kan inte få tag i vatten pågrundav torka.

Skulle du vilja dricka bajs-brunt vatten?

Trodde inte det heller!

Men dom som måste har inget annat val som du och jag har.

I vissa länder måste förälldrarna lov att sälja sina älskade barn till pedofiler för att dom ska tjäna pengar, eller så säljer dom sina barns hår.

Hemska saker!

Kan ingen sätta stopp för detta?!

Det finns barn och kvinnor som våldtas av män och det finns inget som vi kan göra något åt, och dom mår jätte dåligt efter en sådan händelse, det förstår man ju!

Drömmer du om något? Du kan få det uppfyllt, men dom som inte kan få sina drömmar uppfyllda det är dom det är synd om!

Jag drömmer om en bättre värld, jag vill kunna gå i en stor stad på natten utan att vara orolig att bli våldtagen eller något liknande.

Man ska kunna gå ut hur som hellst utan att vara rädd och orolig.

Det finns dom som dödar sina fruar och barn, det finns kvinnor som lägger sina barn i frysen eller i en låda och sedan he ner dom i vatten, det tycker jag är recpect löst mot de motsatta könet och det finns alltid något att göra åt det, det finns hjälp att få men vissa är för "stolta" över sig själva och inte vill skaffa hjälp.

Så, detta är min åsikt och tankar om detta.




AV: Michaela Johansson


Kommentera gärna och säg vad ni tycker.!! Uppstattas.!!

Till top