Miicha

Mitt liv som jag.

Lånerea.

Allmänt Permalink1
Har fått ett uppdrag och skriva lite om detta:

Lån var det som jag ska skriva om.

Själv tycker jag att man ska passa sig för lån för om man har krisig ekonomi ska man tänka på att man ska kunna betala det man har låna för vissa företag som man kan låna pengar av har jätte hög ränta och då tar det lång tid och betala tillbaka.
Jag har inte tagit lån utan jag vill ha en bra ekonomi för att kunna låna pengar om man vill ha ett hus eller en bil som man verkligen behöver.

Själv har jag haft funderingar på att ta lån men jag är rädd att jag inte kan betala tillbaka och så blir det ju dyrare om man väntar för länge och så till slut måste man ringa till "Lyxfällan" för att klara upp det hela, men det finns negativa saker och posetiva saker om lån så klart. :)

Sms-lån vill jag inte rekomendera för det kan bli ett beroende och man tar lån på lån på lån och tillslut kan man ju inte heller betala tillbaka allt och som jag har hört så är det rätt så hög ränta på det så det är inte en sak som jag rekomendera, om man vill låna så kan man gå till sin bank eller till ett bra ställe som har låg ränta.

Själv vet jag ju inget om lån eller dyligt men jag har sett många som har skulder och jag vill inte vara där och det är inte kul och vara där heller, just att leta billigt och bra för att kunna låna pengar.

Hoppas att ni har förstått.. :)
#1 - - Malin:

Fin blogg :D

Till top