Miicha

Mitt liv som jag.

Tack för att ni finns..

Allmänt Permalink2
Tänkte att jag skulle göra ett speciellt inlägg för alla där ute som försvarar vårat land och som riskera livet på att det ska vara ett fritt land.
Jag vet inte hur många svenskar därute som är soldat och i marinkåren och flottan men det är väldigt många men så klart inte lika många som Usa men där är det lite större (eller mycket.).

Jag tycker vi pratar för lite om dom som riskera sitt eget liv för sitt land och vi sitter där och tittar på och inte säger tack för att ni finns, nej, vi sitter bara och glo och säger "där var en död nästa då?" (fast så säger man inte men typ).

Tänk er själv om ni har en pappa, bror eller syster som är där ute och riskera varje dag att gå bort ni mår ju dåligt och är orolig på att det är någon som ska knacka på dörren och säger "jag är ledsen", jag mår bara dåligt av tanken om att jag skulle ha en släkting som skulle vara soldat eller så för man vet ju inte när dom kommer hem eller om dom kommer hem.

Alla därute är väll inte soldater eller är i flottan utan dom är kockar till dom och det är nog lika farligt speciellt vid flottan, och så docktorer och så riskera väldigt mycket med så dom ska ha + dom med för dom gör väldigt mycket för dom som är skadade.

Visst man pratar rätt mycket om detta i skolan men inte tillräckligt.. Hakar upp mig på det.

Att vara som soldat och stå i te.x Afghanistan i kokhet värme i varma kläder med ett vapen i handen och aldrig vet när det ska hända han/hon något, man vet aldrig om man ska kliva på en mina där man går men vet inte vart fienden är, (blir bara tårögd).
Det kan komma en förbi passagerar bil te.x som åker fort förbi och börja skjuta och då hinner man kanske reagera och bli skjuten eller hinner reagera men inte skjuta tillbaka..

Jag tycker att vi ska tacka alla som är där ute (även om det inte är vårat land) för det underbara jobb dom gör för oss för att vi ska få frihet att åka där vi vill stortsett..

Tack för att ni finns.
#1 - - minica:

Hej! Vill du ha en bild snyggt redigerad gratis?

#2 - - Linn:

Ny tävling i min blogg "Veckans outfit" Det står precis hur du gör på min blogg för att vara med och tävla, en vinnare utses inom 1 vecka! :) Lycka till!

Till top