Miicha

Mitt liv som jag.

Bortskämd.

Allmänt Permalink0
Märkte igår (eller ha alltid märkt) att innan jag skulle gå och lägga mig eller ja klockan var väll vid 2 inatt så började Jessie jama som fasen när jag gick in mot köket, tänkte jag att nu vill hon ha något gott så jag hämtade kaviar som jag hade i kylen så hon fick ju lite och så åt hon upp och gick och var nöjd, bortskämd katt ja ha, men Elvis han är inte lika så där att han vill ha utan han äter knappt någe annat än torrfoder och kaviar gillar han inte nästan inte ost heller, men blöt maten äter han som fasen och tycker det är så gott :)
Men jag ger ju inte mina katter matkärlek för det ska man ju inte ge djuren utan om man ska ge dom kärlek så ska man gosa och prata med dom och det är då dom trivs med en :)
Men nå god mat lite sådär kan dom ju självklart få.
När Jessie är sugen så är hon sugen och då kan man inte bli fri henne tydligen men det är någon gång i månaden hon gör så också men om hon skulle göra det jämt så skulle jag ens inte ge henne något utan att hon måste lära sig att det funkar inte om man tjatar :)
 
Jessie har stor personlighet och man vet vad hon vill om man bara låter henne visa (ja hon är en katt).
Elvis är mera så där som en vanlig katt som ligger och gosar och går ivägen när man går fram och så leker med fötterna mina men bara när jag har foppatoffler annars leker han inte med fötterna och det är bra :)
Till top