Miicha

Mitt liv som jag.

Kärlek/Förhållande.

Allmänt Permalink0
Detta är min synpunkt då det gäller kärlek och förhållande men alla är inte samma på den biten som jag resonera på men det är mest på hur jag vill ha det som..
 
Det med förhållande och kärlek gäller att man ska ge och att man ska ta i ett sådant så det funkar och det är två i ett förhållande och inte en som bestämmer hur det ska va eller hur det kan bli utan det är två som är i ett förhållande, som jag ser det på är det så och visst håll med eller inte men alla är vi olika.
Men just att jag hade en gång ett rätt långt förhållande som varade i 4 år och jag gav rätt mycket men fick väldigt mycket tillbaka och inte bara inne i förhållandet utan jag själv fick väldigt mycket och växte då jag gjorde ett stort steg som flyttade 16 mil till ett ställe jag knappt varit i och utan någon än killen att vara med, men jag växte och vart stor och tog för mig så det jag menar är att man ska våga ta tag i saker även om man inte vågar egentligen.
 
Men en sak som jag aldrig kommer att göra är att flytta söderut då mitt hem är Norrland så ska jag bo kvar så det tänker jag inte ge efter på även om kärleken säger annat..
Som sagt i kärlek och ett förhållande är man två som ska ha det och att man ska ge och ta och inte bara ge och inte bara ta utan ge och ta, man kanske inte hade tänkt att göra vissa saker eller att uppnå mål men som jag har massa drömmar och mål som jag vill slutföra men som läget ser ut nu så får jag drömma om det och inte gnäller jag över det heller men just det att man ska se på sen sitvationen som är och inte vad som har varit utan tänk nu och inte som varit eller vad som kan bli, tänk NU!
 
Det är nu vi lever och det är bara en gång så våga satsa, våga ta det steget som är svårt att ta men ta ett stort kliv över det så blir det bättre sen..
Ibland måste man ta den svåra och tuffa vägen innan det blir lättare, som att välja gymnasie skola tex det är inte säkert att det är det man vill göra resten av livet men man måste prova sig fram.
 
Visst jag kan flytta till söder om jag har någon att bo med först och båda ta det steget så blir det lättare än att man är själv vissa gånger. :)
 
Men jag kan fortsätta hela kvällen men det kommer nog en liten fortsättning på detta ;)
 
Ha de gött!! :D
Till top