Miicha

Mitt liv som jag.

Lantmännen.

Allmänt Permalink0
 
 
Lantmännen gör väldigt mycket för våran mat, bönder runt om i  Sverige tillverka våran mat som vi har i matlagning samt bakning och det ska vi vara väldigt tacksam över.
Lantmännen ägs dels över 30.000 bönder runt om i Sverige så det är väldigt mycket och dom gör ett väldigt bra jobb kan jag säga.
Lantmännen gör bra mat samt råvaror och i väldigt bra kvallié och dom gör allt från grunden som en litet frö till havre, mjöl med mera så va rädd om våra råvaror :)
 
Jag älskar att laga mat och speciellt då det är bra råvaror och ska lägga ut lite recept här också som jag har hittat på speciellt en som jag ha gjort och va väldigt gott.
Jag känner några bönder och vet hur dom jobbar som och det är få som uppskattar deras arbete som dom gör, dom gör så att vi har mat på bordet och lantmännen gör det bland annat möjligt att göra det i högsta betyd till vår mat som vi lagar vår mat så det blir väldigt gott.
 
Titta på videon så får ni se lite mera om vad dom gör så får ni kanske en helt annan blick alltså dom tar ansvar tillsammans från jord till matbord! :)
Titta och njut!!
 
 
 
Till top