Miicha

Mitt liv som jag.

Min åsikt.

Allmänt Permalink0
Som nog många säger "Är inte rasist men..." så kommer jag också säga.
Jag tycker synd om flyktingar som flyr från inbördeskrig men som jag anser är att vi ska ha högre krav på dom som kommer hit så får dom lättare plats där dom bor och att det finns bätttre ressurser till just dom och alla är olika som person, jag i övrigt skiter i vilket land man kommer ifrån.
 
Jag anser också att vi är dålig på att hjälpa oss svenskar, det finns också dom som mår dåligt och behöver hjälp och stöd samt att det finns fattigdom här också som inte får ersättning eller tak över huvudet och det är dom som jag tycker vi ska satsa mera på för det är dom som lider mest i mina ögon.
Finns svenska familjer som inte alls har det bra hemma utan det kan vara från misshandel till alkholproblem så kan vi inte bara hjälpa dom? Speciellt barnen blir drabbade och inte gör ifrån sig så bra i skolan och mår väldigt dåligt över hur dom har det i hemmet och många kan jag tänka mig inte ens vill hem efter skolan, så hjälp dom!
Hjälp dom få det bättre! Dom behöver hjälp dom också!
 
Så jag tycker att vi ska få mer jobb och utbildning inget annat, det är brist på jobb här och framför allt till ungdommen för det är många som vill anställa en som redan har erfarenheten utan att ens lära upp en ungdom så dom får sin erfarenhet tillslut, betyder inte ungdommen något för ett arbete dom vill jobba med eller utbildad till?
Jag har inte fått det yrket jag vill ha som lastbilschaufför då jag inte har erfarenheten men jag kan köra minst lika bra som en som har erfarenhet men det går inte säga till dom som vill anställa då dom säger att det är dyrt om något går sönder och vill ha erfarna förare, ja och? Lär upp för fan!
 
 
Till top