Miicha

Mitt liv som jag.

Ford Mustang.

Allmänt Permalink0
 
Tänkte skriva om min absoluta favoirit bil nu och det är ju så klart en Ford Mustang! :)
Vet inte varför jag just älskar denna bil men den ser ju så fräck ut och så farlig med dessa front som dom har.
 
Denna är en Eleonore och är så jäkla snygg!!
Jag blir tårögd då jag ser en sån och drömmen är ju att få köra en just sådan eller till och med se en på riktigt som jag inte har gjort men jag har ju sett Mustang många gånger men inte just henne.
 
Ford Mustangen började tillverkas 1964 av Ford och Mustang är en egen bilmodell så den heter Ford Mustang efter ja Ford då.
 
Som på bilden så kanske ni känner igen den från filmen "Gone in 60 seconds" för där är hon med och byggdes enbart för den filmen och sen dess vart en legend och populär bland Mustangen och väldigt känd efter det.
 
Jag i sig gillar mest Shelby för karossen är så mycket finare och renare jämför med dom andra men Cobran är inte så tokig den heller.
Dom flesta Mustangerna har V8 motor så dom rör på sig lite men nackdelen är att dom är soppa slukare så jag vet inte exakt hur mycket dom drar i soppa men det är säkert 1.5 liter milen men det har ingen betydelse om man gillar bilen eller inte! :)
 
Min dröm är att skaffa sig en Mustang som knappt kan gå och är så rostig och hemsk och så renovera man upp den totalt och gör den så fin men just att man kan ju inte så mycket om just bilar men drömmar får man ju göra men just också att det kostar att renovera för det märker jag på mina bilar och dom är långt ifrån en Mustang för den delen.
 
Själva Elonore är byggd från en Mustang Fastback om den ska vara original eller mer liknande, men som just det man ser på andra som säger att det är hon har helt fel för dels så kan dom vara hel svart och det är inte hon utan hon är precis som på bilden ovanför :)
 
Hästkrafterna finns det mycket av på just Mustangen upp till 444HK är det men just det är ovanligt så de vanligaste är som på modellen 2005 av Mustangen är V8-motorn på 304HK och V6-motor på 200HK så dom rör på sig men på dom äldre modellerna så är det inte så mycket mindre egentligen.
På 2005 modellen så 0-100 på 5,5 sec så mina bilar tillsammans är traktorer på hög nivå.
Till top