Miicha

Mitt liv som jag.

Vinterdag.

Allmänt Permalink0
Idag så vaknade jag med en stor rastlöshet och kunde inte ligga kvar i sängen så jag klev upp och klädde på mig och så gick jag ut för att skotta gården och flytta på bilen, när jag var klar med det så tog jag ut Lasse och höll han i svansen så han inte skulle kuta därifrån men det gjorde han inte så jag passade så klart på att fota som vanligt och direkt han komme in så började han tvätta sig där all snö var under magen :)
 
Foto: Första gången i snön! :) fega jag höll han i svansen ;)
 
Denna bild har jag lagt ut på Facebook också så jag tog den därifrån ;)
Han var så duktig men ska träna han på att gå i koppel sen då jag har mer lust till det och smärtan är lite över men just nu så ska jag förbereda mig för bromsbelägg byte på bilen så får jag se om jag lyckas med det men det ska jag nog lyckas med för det verka enkelt att göra men just det att jag kan få mera ont än vad jag klarar av.
 
Det har snöat väldigt mycket igår så det kom nog en decimeter snö hit och dålig på att skotta gårdarna är dom och jag har sagt att jag inte kan skotta för axeln men dom lyssnade men det var bara en gång dom gjorde så att jag inte behövde skotta  men så nu fick jag göra det ändå, bajs högar säger jag.
Hatar då folk inte lyssna. ;)
 
Tur att det inte är så kallt ute så man kan va ute och meka i bilen en stund om det inte blir för kallt under dagen men det ser inte ut som att bli det som de ser ut nu men jag ska ändå byta belägg så jag har det gjort så jag kan besiktiga bilen då den är klar men då måste jag svetsa lite och det får jag hjälp med då jag inte ens ha prova att svetsa men jag ska lära mig ;)
 
Till top