Miicha

Mitt liv som jag.

Atlantica - Båtförsäkring

Allmänt Permalink0
Båtar ja det gilalr jag verkligen mycket då jag va ute i havs en helg när jag var liten och det var så mysigt att ligga i båten och den va en segelbåt, sen så vakna och äta frukost på däck och se bara vatten vid hamnen där vi var och höra det klunka då man ska sova det tyckte jag väldigt mycket om och då somnade jag rätt snabbt, men nu känner jag mig bara yr och halv dåsig då jag är på en segel eller motor båt då det gungar :)
 
Jag har sett hur man tar upp en segelbåt och tar ner en segelbåt några gånger och det sköttes sig av en kranoch vissa gånger en slipvagn så den åker ner sakta, det tycker jagär intressant att se på.
 
Men just att man måste ha en väldigt bra försäkring på en sådan också och det finns väldigt bra försäkringar om man hittar en bra bolag.
 
Sen måste man tänka på när man köper en båt om vad man ska ha den till som att bara ute och njuta eller bara fara och kolla på olika ställen eller sånt, vissa är mer för motorbåt och andra segelbåt.
Som jag vill ha en dyr yach men dom är ju dyr men just att man måste tänka på hur mycket dom kosta och sen måste man ha den någonstans också och ta reda på det för vissa ställen så kanske den inte får plats där man hade tänkt så det kan va en bit dit också, det är rätt mycket men måste göra innan man skaffa båt men just det att det är så härligt att vara ute på vattnet och som tex. fiska :)
Till top