Miicha

Mitt liv som jag.

Skarpt nej.

Allmänt Permalink0
Fick ett nej från ett åkeri där jag bor att dom inte är intresserad av att anställa mig, men hur fan kan man egentligen säga så? Inte intresserad, vet dom ens hur jag kör? Vet dom hur jag jobbar som? Just dom frågorna vill man som ställa till dom så kanske man får en förklaring, eller för att jag kör som en tokas ibland men det är personbil de och inte en lastbil som jag kör bättre och lugnare med tanke på att det är ett mycket större fordon..
 
Hur ska man ens kunna få erfarenhet då alla säger nej till en?
Ska man bygga upp muskler för att visa att man är stark eller vara en smal blondin som får nästan all jobb bara för att se snygg ut?
Va är det som är felet?
 
Min dröm är att få sitt bakon en ratt och köra efter vägarna, men käns så långt bort för att man är gammal och inte har erfarenhet då man int ens ha fått chansen till att få sitta bakom ratten på ett sådant fordon.
Jag ger snart upp med sökande på lastbil då det är drömmen eller så ska man sluta söka så kanske det dyker upp något företag som kan tänka sig att ta emot en oerfaren förare som kör bra och sansat än nå jävla skit företag som bara tänker på erfarenheten, men då är min syn på det är att när dom går i pension vem är de då som kör då dom inte tar emot dom som är nya i branchen? 
 
Tycker att man ska ta bort LAS för att satsa med på ungdomen men det är är en för och en nackdel med LAS men tycker att man ändå ska satsa mer på dom oerfarna mer än dom erfarna tycker då jag :)
 
 
Till top