Miicha

Mitt liv som jag.

The monday.

Allmänt Permalink0
Vaknade genom att Zelda nosade och pussade på mig, sambon har åkt så då bruka hon vänta ett tag tills hon väcker mig med massa pussar.
Klev upp och klädde på mig och gick ut med Zelda så hon kunde göra sina behov, gick senare till bilen och hon hoppade in i buren.
Jag fixade till musiken i bilstereon med basen och bra låt och skulle starta bilen, hmm, bilen hade soppatorsk på gårn.
Min tanke va "orka inte gå till HC, bil jävel", men det var ju inte bilens fel helt klart.
Jag ringde till HC och sa att jag skulle äta frukost och sen komma ner för att ta min lilla sup, ringde till min svägerska men hon svarade inte, typiskt!
 
Åt frukost klart med ett glas kall mjölk och hedde på mig headsetten så jag kunde prata medans jag gick till HC, då ringde min svägerska.
Frågade om hon kunde köra mig så jag kunde tanka några liter i bensindunken eller till HC, hon skulle ändå till HC så hon kom senare och hämtade upp mig.
 
Efter jag var klar på HC så såg jag svägerskan och svärmor fika på caféet som finns här, så jag gick dit och svärmor ville bjuda mig på fika men jag nekade men hon insisterade och gav mig pengar så jag kunde köpa kaffe och tilltugg till.
Vi satt där och pratade en stund innan vi skulle fara igen och det var rätt mysigt.
 
Kom hem med fundering på vad Zelda hade gjort för hyss, såg massa bomull på golvet så hon hade lekt med en docka som min bonusdotter har, typiskt, det räckte inte med ett grisöra som hon inte tuggade på medans jag var borta.
Roligare att döda en docka tydligen.
 
Rensade senare en massa papper som räkningar och la det i en pärm så jag fick bättre ordning, vart nöjd och fick en lättnad när det var klart.
Sambon kom hem och vi fixade middag som bestod av lite rester och sen kom min svägerska och en kompis till henne för att hon skulle köpa en tv-bänk av oss (inte svägerskan utan henner kompis köpte den), for senare till bensinstationen och tankade både hans och min bil.
 
Så nu sitter jag här vid datorn och är nöjd med min dag.
Ska snart ner till källaren för att kolla hur varm varmvattnet är och sen ta en skön dusch :)
 
Kiss <3
Till top