Miicha

Mitt liv som jag.

Stolt!

Allmänt Permalink1
När sambon är ute på en kurs idag och jag är helt ensam hela dagen och inte vet när han kommer hem och brännaren i källaren funkar inte som den ska så måste man göra det själv.
 
Jag har sett på hur sambon har gjort för att starta den manuellt så jag gick ut med Zelda som promt ville ut bara så där panik slagen så jag gick en sväng med henne, väl inne så gick jag ner till källaren för att kolla om det fanns varmvatten men det var inte mycket.
Brännaren hade även lagt av så jag tog och drog lös själva pelletsbrännaren från pannan och la dit lite tändarvätska och lite med pellets och sen tände eld så det brann.
Nånäl, det var inte så lätt att stänga den utan lite våld och den brann men tilslut så fick jag den på plats och jag kände mig så glad att jag kunde fixa den själv så man slipper att frysa häcken av sig och invänta tills ikväll då sambon kommer hem igen.
 
Jag har aldrig gjort något sånt förut utan har alltid haft någon annan som gjort det då man var liten och bodde i hus och efter det har man bott i lägenhet eller radhus, men nu när man bor i hus så måste man som lära sig och jag gjorde mig stolt idag som kunde starta upp den manuellt då den inte starta sig av sig självt.
 
Så nu ska man vänta en stund tills man kan duscha och värma ryggen som man har extremt ont i och senare så ska jag se på filmen "Evererst" och njuta av den filmen man inte har sett förut.
#1 - - Natalie:

Vilken fin blogg!
Hoppas du får en bra dag, kram!

Till top