Miicha

Mitt liv som jag.

Att vara en extramamma.

Allmänt Permalink5
Som rubriken är så är jag ju en extramamma.
Jag älskar barn, men jag är inte van att bo med barn så därför kan det vara rätt jobbigt.
 
Jag vet inte vad dom gillar att göra, vet inte vad dom gillar, vet inte om jag kan säga ifrån då dom gör något som jag inte accepterar.
 
Jag känner mig som en bra extramamma för jag ger dom mat och godis och kärlek även om det inte är mina barn, men jag vill ha mina egna.
Även tycker jag är jobbigt då jag känner att jag inte kan sätta de reglerna jag vill ha här hemma i mitt eget hem, även om det är sambons hus och hans barn.
 
Jag har inga barn men har varit ett så man vet på ett ungefär hur det funkar som då man mins då man var själv vid den åldern.
Just det jag tycker är jobbigt är att man inte vet vad man kan göra med dom då dom inte säger vad dom tycker är kul förutom att det ska kosta för mycket pengar, men vad gillar dom att göra? Vad tycker dom om för mat?
Jag vet inte för varken sambon eller barnen säger utan går bakom min rygg och säger vad dom tycker än att gå raka vägen till mig och säga vad dom tyckte.
 
Kan jag vara hård mot dom? Kan jag fostra andras barn? 
Det är sånna frågor som bara virrar runt, för jag känner ju inte barnen och det kommer jag nog inte att göra då dom nästan aldrig är här hos oss.
 
Alla dessa saker kan vara påverkan av mitt handikapp och då kan jag bara tycka att allt är jobbigt eller att jag svär så mycket men det kan jag inte rå för men just att jag har massa funderingar om vad jag kan göra och inte göra, är jag en dålig extramamma?
Nej det kan jag inte säga att är för ger dom mat och gotta och försöker göra saker dom barnen men det är svårt.
 
Men största frågan är: Kan jag fostra sambons barn?
Det har jag ingen aning om, det är ju inte mina barn utan min sambos och hans ex.
 
Det är väldigt mysigt att ha barnen här hemma men att jag tycker att det är jobbigt då det är skrik på morgonen och massa prat i sängeb på kvällarna så man sover, bara de tycker jag är jobbigt utan då ska det vara lugn och ro.
Göra fel samma sak om och om igen även om man säger till, det är nerverande.
 
Som sagt, jag är inte van att bo med barn och då kan allt verka fel och dels så kan jag inte riktigt hantera vad jag säger framför barn och det är jag inte medveten om och sambon säger inte till om jag gör fel eller säger fel.
 
Jag tycker det är jobbigt då man inte känner barnen och jag får som ingen chans till det och jag vill lära känna dom mer än vad jag gör nu, men jag vet inte hur jag kan göra som.
 
#1 - - kicki:

Ta upp de med sambon

Svar: Har gjort det, flera gånger.
Michaela Johansson

#2 - - Disponenten:

Klart du kan fostra hans barn, det är bara och riva i om du tycker dom gör något fel, din sambo kommer bara och tycka att det är bra att du riv i.

#3 - - Anonym:

Om du tycker det är jobbigt då dom skriker å bråkar Säj till dom på skarpen och säj att du inte acceptera deras beteende i ditt hem. Sen spelar det ingen roll att din sambo äger huset eller inte ni bor där tillsammans så det är ditt hem lika mycket. Fråga barnen vad dom gillar och inte gillar vad det gäller maten sen ska dom minst smaka på all mat. Det är inte alltid lätt att få allt och funka ge saker och ting tid så kommer det att lösa sig. Lär dom rätt och fel. Sen är det a och o att prata vuxna i mellan med hur de ska vara med barnens uppfostran och vad du kan göra för att underlätta för din sambo i den frågan. Lycka till

Svar: Just att det är jobbigt då dom ska skrika på morgonen, man säger till och dom blir tyst. En stund senare så är dom igång igen, även sambon säger till.Men jag känner att jag inte ha rätt till att säga ifrån men det har jag vilket barn det nu än gäller.
Michaela Johansson

#4 - - Anonym:

Du gör inget fel när det gäller barnen, du gör alldeles perfekt. Jag kan förstå att det är svårt för dig, det är likadant för mig, jag har inte varit med om det här förut heller. Jag är så stolt över vad du gör med mina barn, eller jag kan kanske kalla det för våra barn, jag är hemskt ledsen att du känner dig så här. Ska jag säga sanningen så är det nästan som att jag inte känner igen mina barn längre, dom är ju här för korta stunder. Och att dom inte talar om vad dom vill göra dom gånger dom är här. För min del så får du gärna göra som du vill och känner för, jag ger dig tillåtelse att göra det som är bäst för dig och att du ska trivas med att vara tillsammans med mej. Jag älskar dig så otroligt mycket, och jag vill att vi ska ha det så bra tillsammans. JAG ÄLSKAR DIG.

#5 - - Kicki:

Sen gäller det att ni båda säger till barnen att det är era regler som gäller i erat hem!

Till top