Miicha

Mitt liv som jag.

Midsommar!

Allmänt Permalink0
Midsommar är det idag och i Junsele som alla midsommar är det bilträff.
Sambon ohc jag for dit men vi gick aldrig in på själva träffen så vi for och raggade en stund och sen for vi tillbaka hem.
När vi var på vägen hem så dök ett rådjur fram och ingen av oss hann se den då den dök upp från massa virke efter vägen.
Jag som körde, körde på den stackars rådjuret och panik bromsade och sa "Nääää!".
Som man ska göra så ringde jag till 112 och sa att jag hade kört på ett rådjur och dom kopplade mig vidare, jag svarade på alla frågor.
Medan jag var i luren så kom en gubbe som hjälpte oss att avliva rådjuret så den slapp lida då jag inte kan avliva själv.
Efter jag avslutade samtalet med polisen så kom en jägare som tog undan den avlivade djuret åt sidan så han kunde ta rätt på den sen.
 
Jag som är van att se döda djur reagerade inte så mycket men just att jag hatar då djur plågas så ville få det gjort då man inte kan hjälpa den.
 
Vi gjorde det bra och man ska ringa 112 då man kört på ett djur, annars räknas det som smitningsolycka och då kosta det dyrt.
 
Hoppas ni får en bra midsommar alla! <3
Till top