Miicha

Mitt liv som jag.

Bil recond.

Allmänt Permalink0
Det där med recont och bilar är något som man ska vara väldigt noga med, det ska vara rent och snyggt vaxa och däckbyte och till och med kanske lite bilservice.
Själv älskar jag att tvätta och städa bilar för jag tycker det är så kul men det är väldigt synd att man inte kan jobba med det där jag bor men jag har ju mina två bilar som behöver tvättas och vaxas så det ska jag göra i sommar.
 
Så om man inte gillar att göra det själv som tvätta samt service och bor i Stockholms områder så är denna sida väldigt bra nordicrecond.se för dom har stor erfarenhet när det gäller sånt och är väldigt kunniga och väldigt nogrann på det dom gör och det trot jag fullt och fast på.
 
Just att förbereda bilen för tvätt är ju det självklara att stänga alla fönster och dörrar till bilen så det inte kommer en massa vatten så det blir blött, sen börja spola och eventuellt ha fettborttagning så allt skit far bort och sen spola av bilen och sen börja att schampoonera hela bilen samt fälgarna så dom skiner och är fina.
 
När jag ska rengöra bilens inre så dammsuger jag först och ta bort alla mattor som finns och ta bort allt skräp som finns inne och sist brukar jag dammtorka på instrumenten och alla ytor som finns och sist så gör jag rutorna invändes så man kan se bra ut. :)
 
 
nordicrecond.se
Till top