Miicha

Mitt liv som jag.

Divergent.

Allmänt Permalink0
 
Divergent är baserad på Veronica Roths dystopiska science fiction-bok, som tillsammans med uppföljaren, Insurgent.
 
 
I Beatrice Pryors dystopiska hemstad Chicago är samhället uppdelat i fem falanger: De ärligaDe osjälviskaDe tappraDe fridfulla och De lärda. En särskild dag varje år måste alla sextonåringar välja vilken falang de vill tillhöra för resten av livet. För Beatrice står valet mellan att stanna kvar med sin familj hos De osjälviska eller att vara den hon innerst inne är.
 
Denna film som hade premiär 2014 har jag nu sett två gånger och den är minst lika bra då man ser den adnra gången, den är spännande nästan hela tiden.
Första gången jag såg denna förstod jag inte så mycket om den helt ärligt men nu från början förstår jag mer och mer vad den handlar om och det handlar om krig som var för 100 år sen enligt författaren själv och lever i Chicago och staden har en mur runt om för att skydda dom som lever där och dom kämpar för livet kan man säga.
 
Jag tycker att det inte är så mycket science fiction i den utan snarare mer action men jag har nog fel och jag är inte så bra på dom olika generna filmer har men jag tänker nog skaffa mig böckerna då dom finns att köpa hela trioligin på svenska för just nu finns den bara på engelska.
 
En fartfylld film med mycket händelser och man blir inte trött av att se den utan man vill som hänga med hela tiden för att se vad som händer näst och det gillar jag i en film.
 
Men jag rekomenderar starkt att se denne film för jag gillade den ochj ag kommer nog att se den flera gånger och det kan jag lova att jag gör fö jag gillade den verkligen :)
 
Till top