Miicha

Mitt liv som jag.

Djurens betydelse.

Allmänt Permalink0
Mina djur som jag har är ju en hund och två katter och dom har som en stor betydelse i mitt liv mer än någon annan har, mina djur betyder så mycket att jag inte kan leva utan djur för ett djur måste jag som ha för dels så förgyller dom ens vardag och dom kritiserar inte utseende eller betende som människan gör.
 
Djuren förstår en på ett sätt som människan aldrig kommer att göra.
Min äldsta katt Jessie ser på mig före innan jag märker att jag mår dåligt och då blir hon som kelig och väldigt matte kär och är vid min sida hela tiden med sin kärleksfulla blick som ser på mig, och min yngsta katt Lasse han är mest kelig på kvällar och morgon och ligger sked eller på rygg vid min sida och njuter av att jag håller om honom och det är väldigt mysigt.
Hunden som jag har är 8 snart 9 månader och jag har haft henne nu i 3 veckor så jag känner henne inte så mycket men hon förgyller min dag ändå för när man har en hund så måste man ju ut och gå trots väder och då mår man ju bra då man får friskluft och hon gör så man pratar hela tiden och så lär man henne olika trixs men jag känner henne inte på samma sätt som jag gör med katterna som jag har haft längre. :)
 
Men djur tycker jag att man ska ha om an tål dom, för jag är väldigt kär i djur i övrigt men det finns dom som man är rädd för helt klart men jag vill vara med djur mer än vad jag är med människor för djur förstår mig mer och kritiserar inte om hur jag är som utan dom älskar mig för den jag är och det är det jag vill att alla ska göra, antligen hata mig eller älska mig det är det som gäller och inget mellan för då har man inget i mitt liv att göra, och dom som inte gillar mig behöver inte ens bry sig.
 
Djur är mitt liv och det har det alltid varit och dom gör mitt liv mer än någon kommer att göra :)
Till top