Miicha

Mitt liv som jag.

Glowing.

Allmänt Permalink0
 
Jag vaknade väldigt tidigt imorse, såg på klockan och den var halv 3 på morgonen och jag kunde inte somna om så jag klev försiktigt upp så att jag inte skulle väcka min sambo som låg bredvid mig och snarkade, jag tog på mig glasögonen och klev över Zelda som låg på golvet och njöt och sen bad jag henne komma då jag hörde hennes svans lätt daska på golvet.
 
Jag startade tvn och sänkte ljudet så det inte skulle väcka min sambo och sen tänke jag att jag skulle vara snäll att tända upp i pannan nere i källaren så jag gick ner för att göra det och det var på 20 grader då jag var nere i pannan då, tände så det började att brinna och la dit lite ved så det skulle vara varmt och gott, gick upp för att spela lite på mobilen som jag bruka göra och då spelar jag CRS Racing.
 
Efter jag var klar med spelandet så gick jag ytterligare ner till källaren för att kolla pannan om det blir något varmvatten, 40 grader stod det på då, och jag tänkte "hoppas det blir varmt innan sambon vaknar så han kan få ta sig en dusch".
Gick upp för att ladda perculatorn så kaffet blir klart i god tid innan sambon ska iväg på jobbet, satte mig ner i soffan och såg lite på tv och spela lite mer på mobilen.
Efter ca 1.5 timme jag varit vaken så gick jag ner igen till källaren och då började det att likna något, det börja bli varmvatten så nu är det bara att lägga på mer ved och vänta tills sambon vaknar.
 
Kl. 04.55 var klockan ungefär då min älskade sambo klev upp och var så trött, vi gick ner för att röka och då var pannan på 70 grader (så nu kan han duscha).
Vi åt en gemensam frukost han och jag, Zelda låg under bordet och väntade på att något skulle falla ner från bordet så hon kunde ta den biten, men ack, så hamnade det inget på golvet.
Min sambo gick för att duscha och jag gick ut med Zelda så hon kunde göra ifrån sig och det var -4 ute med friska vindar men ändå skönt att vara ute och så var det halt på vägen.
 
Min sambo for iväg runt 06.15 till jobbet och jag gick ner till källaren för att evenuellt lägga på mer ved och pannan var på 50 grader, fan tänkte jag ska det sjunka nu, så jag la på mer ved så det stiger så jag kan duscha.
Gick upp och satta mig för att spela en stund och titta på tv och dricker lite kaffe och så startade jag datorn.
 
Nu ska jag gå ner ännu en gång till källaren för att kolla pannan ;)
Till top