Miicha

Mitt liv som jag.

Koka saft.

Allmänt Permalink0
Följ min blogg med Bloglovin
Efter jag varit på hc (hälsocentralen) så for jag och min sambo till ica för att handla lite och då såg jag så kallade fusk saft som jag kallar det för och vart sugen på att fixa igordning det, det var smultronsaft denna gång :)
 
Men denne "fusk saft" tycker jag är väldigt enkel och god för den delen och så får man ca 2 liter oblandad saft och så kan man ju bestämma hur mycket socker man ska ha i och jag hade ungefär 1.5 kg socker i 1.5 liter vatten, kändes väldigt mycket när jag hällde i och såg väldigt snuskigt ut men i slutändan blir det väldigt gott och så blandar man ut det med vatten så klart annars blir det ju super starkt.
 
Tycker bättre om denna saft än den man köper som är färdig och så har man något att göra också och så när man har flaskor hemma om man inte ha pantat så använder man de eller en saft flaska. :)
 
 
Till top