Miicha

Mitt liv som jag.

Äntligen!

Allmänt Permalink1
Vet inte hur länge jag har väntar med att få veta vad det egentligen är fel på min axel, men nu vet jag det.
 
Jag har tydligen impingement som jag har.
Och det betyder:
impingement är ett mycket vanligt överbelastningsbesvär som leder till smärta i axeln och/eller i övre delen av överarmens utsida eller fram- eller baksida. Den drabbade upplever smärtan framför allt vid armrörelser. Det kan vara stark huggande smärta, värk, ömhet, kraftlöshet eller stelhet. Smärtan eller värken vid impingement beror på skada i någon eller flera av följande vävnader i axeln; bursa subacromialis (slemsäck), supraspinatus, infraspinatus, subskapularis sena eller senfäste eller långa bicepssenan.
En bakomliggande och bidragande orsak till dessa skador kan vara en förändrad form av benet akromion samt icke optimal skulderbladsfunktion.
 
Visst verka det mysigt?
Gör rätt ont faktiskt, speciellt då jag överanstränger mig och även i vila.
Får ta medicin morgon och kväll och om det inte hjälper med sjukgynastens hjälp så är det kortison spruta jag ska få i axeln, det verka inte så mysigt att få men om det hjälper så är det ju ett stort plus.
Orkar verkigen inte att ha ont utan vill leva utan smärta iallafall ett bra tag, smärtan styr mitt liv just nu, bajs säger jag.
 
#1 - - Kicki:

Visst är det hemskt då smärta styr ens liv!
Vet hur det är, om inget fungerar så kan de bli operation. Låter som en kollega hade och tillslut blev de operation. Lycka till och hoppas du slipper spruta m.m. kram

Till top