Miicha

Mitt liv som jag.

Underbarast och snyggast!

Allmänt Permalink1
Som djur ägare säger man ju att sina djur är världens snyggaste och snällaste.
MM, säger ju jag med för visso.
Just att alla djur är snygga på deras sätt samma gäller vi människor.
 
Men jag tror också att det är mycket svartsjuka när det gäller vi med djur då om någon säger "Hans/hennes hund är såsöt och så snäll, har aldrig varit med om någon snällare hund", mm, visst kan det vara så men just att som jag kan tänka "Då ha du inte träffat min hund", jag kan bli lite svartsjuk då vissa pratar så gott om andras hundar medan min hund står där som en söt iller och då fundera jag som ägare till min hund om vad det är för fel.
Men jag vet vad min hund är och säger inte ofta att hon är världens finaste och snyggast utan säger "Du är min gumma" eller "Du är mammas jänta", kan uppfattas som lite lame men det är så jag säger.
 
Jag är en hönsmamma då det gäller mina djur, som tex. 
Jag och min sambo skulle fara ner till mamma före påsk, våra arbetskamrater erbjöd sig att ha hand om Zelda hela helgen.
Jag var super nervös och sa till henne hur Zelda var och hur hon skulle göra och jag fick som svar "Men Micha det fixar sig, du behöver inte vara orolig. Jag har haft valpar förut och Zelda är en valp", just för tillfället hjälptes det inte utan jag var rädd att det skulle hända henne något.
Triva hon där?
Mår hon bra? Sånna tankar flög i huvudet, detta var en helg vi var borta.
Det gick hur bra som helst och hon hade det bra, då kände jag mig väldigt lugn ändå även om jag var orolig för henne, ville ju ha henne med mig.
Så jag är en hönsmamma då det gäller djuren.
 
Sen har jag märkt att vissa hälsar inte på framför allt hundar då dom inte gillar ägaren så då gillar dom inte hunden heller, det har jag märkt då det är speciellt en som inte gillar mig och min sambo och så får våran hund en speciellt blick från denne person.
Just det skiter jag i för Zelda bryr sig ändå inte om den personen i fråga heller men just att man ska inte dömma hunden eller djuret för sin ägare för djuret är oskyldig.
 
Alla djur är underbarast och snyggast!!
 
Inget fel med det för dom är mina barn.
Så detta va hunden Zelda de :)
#1 - - Allan Rantala:

Javisst är djuren vackra att se på. Fin text du skriv, kära dotter! Din pappa!

Till top