Miicha

Mitt liv som jag.

Ännu en besvikelse.

Allmänt Permalink1
Jag har väldigt dålig erfarenhet när det gäller sjukhus.
Man har väldigt högt tron på dom att dom verkligen vill en väl men det har jag fått som känsla en gång och ingen fler och så många gånger jag har farit in på akuten och dom inte gör något.
Blir bara så besviken att dom som nästan vägra att ge mig vård då man åkt 16 mil för att man vill veta varför man har yrsel och stickningar samt illamående.
Förklarade allt för henne men ändå så var det inte akut enligt hon, men jag tyckte att det var akut då man knappt kan sova bra på nätterna, man äter typ inget och man kan nästan inte röra sig för än man får yrsel.
 
Inte akut nog.
 
Sen tycker man att dom på sjukhus ska va trevliga och inte kaxiga som denne människan va igår med mig och min kära kompis som följde mig in på kontrollen.
 
Jag har en gång fått bra hjälp på sjukhuset och det var då jag tog abort och fostret inte hade kommit ut än efter 2 dagar, då fick jag hur bra hjälp som helst men ingenting före eller efter har jag fått något bra på sjukhuset.
 
En gång så var det att jag fick hem och vila mig och ta alvedon då jag har extremt ont i magen, denne människa som undersköte mig sa "Vi har fått en remiss på att du ska få göra en gastro, men med tanke på att det inte är något fel på din mage så behöver du inte gå dit".
MM, hem och vila så var det ja.
Jag fick remiss hemskickat och for till sjukhuset jag tillhörde då och gjorde en gastro, det var inte någon magont utan det var magkatarr och brosk i övre magmun, nä men det var bara hem och vila för inget fel var det på mig, näpp!
 
Jag vill att sjukhusvården ska skärpa sig och kanske ha lite leende på läpparna och mer förstående än kaxig för då kan man va hemma isåfall.
Jag ringde till psyket och pratade med dom igår kväll och där fick jag väldigt bra hjälp och jag pratade väldigt mycket och kände mig mera lugn och tacksam över att dom kände igen mig sen tidigare.
 
Nä! Sjukhusen ska vara rädd om sig, för jag har dels ingen bra erfarenhet när det gäller sjukhus (knappt hälsocentral), men när jag flyttade dit jag bor nu har jag fått bättre vård emn sjukhuset är ändå dåligt för mig.
 
 
#1 - - Kicki:

Ja otroligt otrevlig någonting! Så får det ej gå till!

Till top