Miicha

Mitt liv som jag.

Sniglar.

Allmänt Permalink1
När min far var här hos oss och vi for till staden Sollefteå och då köpte jag sniglar som var fryst som han och jag skulle äta senare under kvällen.
Frågade sambon om han ville ha en bit men han bangade ur och vågade inte smaka, chicken.
Var lite nervös men jag bangade inte som jag gjorde då jag var liten, väl hemma och väl på kvällen så fixade min far sniglarna i ugnen och då dom var klara väntade vi på att som skulle bli mera sval så man kunde äta de med bröd till.
Väl sval så tog jag en snigel som luktade vitlök och in i munnen, tuggade lite och tyckte att det inte smakade så tokigt som det såg ut.
Smakade lite jord aktigt och lite segt men även vitlök tog över smaken och inte helt så tokigt så det kommer jag nog att äta flera gånger och det var gått, sen så var ju skalen så fina så det ska jag rengöra och göra något med dessa fina skal :)
 
 
Skulle ni våga smaka sniglar?
Det var inte så tokigt som det hörs att det är, sniglar låter verkligen inte gott men man ska inte låta varken namnet på sniglar eller något annat luras utan det är smaken som räknas :)
#1 - - Disponenten:

Nej jag skulle inte smaka på sniglar, jag skulle kasta ut dom åt räven....ha...ha....

Till top