Miicha

Mitt liv som jag.

Dräktig?

Allmänt Permalink0
I går var det en vecka sedan hundarna parade sig första gången, förra veckan så parade dom sig 3 gånger sammanlagt.
Just nu är Zelda väldigt lugn och leker inte lika mycket som hon gjorde i början av förra veckan så man kan ju undra om hon är dräktig eller om det bara är för parningen.
 
Hundar är ju dräktig i 61 dagar så i lite över 2 månader så isåfall om hon är dräktig så kommer det valpar i början av februari.
Vi har redan plarerat om var hon ska vara och var valparna ska vara då dom börja gå och se, men då är just den stora frågan om hon är dräktig men jag känner på mig att hon är det och det är som om hon säger det till mig.
 
Jag har drömt nu i två dagar att jag har gjort ett gravidtest och det har varit positivt dom gångerna så något tecken är det, antingen jag eller Zelda men jag hoppas mer på Zelda även om det kostar att ha en bunt med valpar men det är en stor utmaning och jag vill gärna fullfölja detta även om det är dom som sagt att jag ska ta abort men det vill jag inte.
 
Vem vet om det gör ont på tikarna då man gör abort? 
Det gjorde ont som fan på mig då jag var i 7 veckan och tog abort och det var bara ett foster och Zelda då? Hon kanske har minst 7 valpar eller mindre (då det är första kullen).
Nej till abort för denna gång.
 
Men jag kommer att skriva här om hur det utvecklas så man kan få lite mer erfarenhet om detta.
Just nu är hon väldigt lugn men då henne favorit personer kommer så blir det fart på henne och skriker utöversig av glädje men i övrigt så är hon överdrivet lugn och harmonisk och vill som inte leka så mycket som hon bruka.
Till top