Miicha

Mitt liv som jag.

Gravid.

Allmänt Permalink0
Det kanske inte är den bästa tiden att bli gravid nu, men efter 3 år utan att bli gravid (har försökt så länge) och nu blev jag det och tänker inte göra abort igen för då kan det ta upp till 3 år igen innan man blir gravid igen.
 
Fanns några som inte blev så glad men jag tror att dom är som oroliga för min sits som det är nu men det kan bli bättre sen efter 9 månader, så nu ska vi kämpa så barnet få så bra som möjligt.
Visst vi har inte så stort men det räcker gott och väl den första tiden och vi kan alltid bygga ut, finns dom som har det mindre och inte kan bygga ut.
 
Fanns dom som var väldigt glad och en tår rann från kinden och han som blev gladast var ju sambon så klart, han har väntat så pass länge då jag inte har kunnat bli med barn för än nu.
 
Den 30 denna månad så ska jag på BVC första gången och ta nå prover och sånt som man bruka så får man se vad som sägs då och om allt är som det ska.
 
Är som orolig då man hade så väldigt ont (som extrem mensvärk) och att det kom lite blod, men det var som det skulle och va normalt så då blev man som lite lugnare men trött är man och smått sugen på något.
Ännu har jag inte något speciellt som jag äter eller spyr efter maten men det är så pass tidigt ändå.
 
När jag var gravid för över 3 år sedan (gjorde abort då) så blev det bara 7 veckor, då kände man inte så mycket än att det gjorde ont i brösten och det kände jag igen som nu och det gjorde ont så gjorde testet och det visade positivt, smärtan i brösten gick över efter några dagar och nu har det som kommit tillbaka och har lite ont nu men det går över det också.
 
Hoppas att detta kommer att gå bra.
Till top