Miicha

Mitt liv som jag.

Sotaren kom.

Allmänt Permalink0
Han kom tidigare än vad det stod på brevet och jag låg i sängen och fick panik då det kackade på dörren, hundarna skällde och jag klädde på mig som hastigast och öppnade dörren, han var på väg att fara men såg att jag öppnade dörren så han kom.
 
Han frågade var stegen var upp till taket och jag svarade på baksidan och frågade även var brännaren var och den visade jag med dörren till källaren.
 
Han gick ner till källaren och kollade lite och sedan upp till taket.
 
Sotaren innan han gick ut, "är det en blandning mellan jämthund och gråhund?"
Jag "Nej det är huskyblandning".
 
Sotaren gick ut och upp till taket och det skrammlade och hade sig och jag satt nervös inne och oroad om det skulle hända honom något.
Det var väldigt mycket sot i skortsten.
 
Sotaren kom in igen.
Jag "Gick det bra?"
Sotaren "Jajemän det gick väldigt bra"
Jag "Blir så nervös då ni är uppe på taket om det skulle hända något"
Sotaren "Det är ingen fara, det gick bra".
 
Han gick ner till källaren med sina verktyg och gjorde de sista.
Sotaren "Nu är det klart och jag har hett på pannan så nu blir det varmt och skönt igen"
Jag "Tack så mycket, gick det bra?"
Sotaren "Gick väldigt bra. Är det en flat"?
Jag "Det är en blandning mellan bordercollie och labrador"
Sotaren "Väldigt fina hundar, ser ut som en flat men det är väl så då det är en sån blandning".
 
Tackade och han for till grannen för att sota där.
 
Tur att det finns snälla och öppna sotare här :)
Till top