Miicha

Mitt liv som jag.

Kallt?

Allmänt Permalink1
Klart att det är kallt, vad hade man trott att det ska vara på vintern?
Vintern för mig är en vacker årstid precis som de andra 3 årstider.
I Sverige har vi 4 årstider och det tycker jag är väldigt bra och det är så vackert att titta på då bladen blir gul/röda, blommor slår ut, första snöflingan med mera.
 
Imorse hade vi här hemma -30 och det var kallare längre upp men vi for till jobbet ändå med glada miner även om vi tyckte det var kallt men det finns dom som har det värre.
Om man hatar kyla och vinter så ska man inte bo i detta land anser jag för då kan man flytta till ett varmare klimat.
(Inte tagen av mig denna bild)
 
Sen så vill jag ha det kallare än att bo i en stad tex, för här uppe där jag bor så kan man vara mer för sig själv och lunka på i godan ro utan stress och tutor från olika slags fordon och slagsmål på krogar och våld, nej tack säger jag.
Jag är uppväxt i en stad och det räcker gott och väl och nu bor man i en liten by och har bott i en by sen 16 års ålder, men jag vill som bo mer i skogen långt från grannar men inte allt för långt till affären men det får bli en annan gång det.
 
Nä, tacka vettja Norrland för här är det lugnare och mer stillsammare och så dialekten diggar jag men det är härligare med den grova norrländskan och det har vi inte här, inga större lukter av avgaser så man håller på att kvävas och så är qdet lugnt på nätterna och tyst men man hör en bil då och då åka förbi men inget som stör.
Just trafiken har jag inga som helst problem med men just när folk går förbi och tok snackar högt på nätterna har jag stora problem med så därför är det skönt att bo där jag bor nu.
Det fins klimatet och kalla vintrarna det är grejjer det.
 
Många gnäller att det är kallt då det blir -10 men flytta då om det inte är bra som det är!
Det finns varmare ställen att bo i än Sverige!
 
#1 - - Disponenten:

Du må ju ta och uppdatera bloggen.

Till top