Miicha

Mitt liv som jag.

För dig med katt.

Allmänt Permalink0
Att ha en katt är bra för hjärtat och dom sänker ägarens stressnivå.
Att man har ägt en katt i ca 10 år så minstar du risken att få hjärtattack med 30%.
Dom minskar ångest och depression men dom kan inte boda det men dom minskar det.
Det bevisar att du är smartare än dom flesta.
Dom förbättra din sömn, speciellt om du är kvinna.
Ditt immunförsvar förbättras.
De hjälper dig att komma över din sorg snabbare och hjälper även dig att bli på bättre humör.
De hjälper även barn att få färre allergier.
 
Tycker ni detta stämmer?
 
Jag har både katt och hund hemma och tycker att hundarna ger mindre stress och så sover jag bättre om jag har hundarna i sängen då jag sover, lite sämre då man har katter i sängen enligt mig. 
Men alla är vi olika om hur vi tolkar detta som.
Men att man är smartare än de flesta för att man har katt, nja det tror jag inte så mycket på faktiskt men visst jag har hört att jag är smart ibland men det kan ju inte bevisa att man är smartare än de flesta, sen så är det många som bara är osmarta.
 
 
Till top