Miicha

Mitt liv som jag.

Min förlossning.

Allmänt Permalink0

Vi åkte in natten mellan tisdag och onsdag till Östersunds sjukhus för jag hade fått värre förvärkar och det kom lite mer blod än vanligt.

Ringde in till förlossningen och det var bara att fara in. Vi tog det rätt lugnt då vi visste att det inte skulle gå så snabbt och gubben tog lite kaffe och små stökade på innan vi satte oss i bilen och for, men var mest orolig för Zelda då hon skulle vara ensam så länge i några timmar men det ordnade sig med en kompis som kom och var med henne tills svärfar kom och hämtade henne.

Vi kom till förlossningen vid 7 tiden på morgonen och tog en CTG-kurva (som jag verkligen inte gillar men måste ju), hade värkar och bebisen rörde sig mycket i magen så då var jag lugn, tog mera kurva och det lugnade ner sig mer och mer.

Dagen efter så hände det inte så mycket utan var lugnt i magen och inte så mycket värkar, men dom sa att dom ville sätta igång mig för dels så hade man gått över tiden och att vi hade så långt hem (16 mil), nervös som fasen vart man och smått rädd på en gång så jag svarade "Jag vill ha kaffe först" dom skrattade och gick och hämtade lite kaffe åt mig innan man flyttade till förlossningsrummet.

Väl där så fick stack dom hål så vattnet kom och det kändes inte så mycket men ont gjorde det, fick dropp så värkarna skulle komma igång och det gjorde det.

Fick så ont så dom frågade om jag ville ha smärtstillande och jag svarade att jag tar vad som helst, så jag fick ryggmärgsbedövning och det kändes inte då narkosläkaren fixade det mest då dom sprutade in själva bedövningen så vart det som en kall sträng i ryggen, men det var skönt och så hade jag lustgas men tyckte att det inte hjälptes så mycket men lite gjorde det värkan.

Det kom mera vatten, dom ökade droppet så det riktigt skulle komma igång och började krysta automatiskt två gånger och sambon ringde åt dom och sa att jag börja krysta så dom kom in.

Jag har aldrig haft så ont så jag gatt skrika men denna gång gjorde jag det.

Kände att hon var på väg ut och börja krysta hårdare och skrek på samma gång, dom var där nere på mig och smörjde så man inte skulle spricka så mycket och sa åt mig vad jag skulle göra och efter 20 minuter så kom vår lilla ängel ut till världen.

Den 24/8 kl 16.55 (kom ut) fick jag hålla i henne första gången och tårarna bara sprutade på mig och sambon.

 

Efter hon kom ut så ska ju moderkakan komma men på mig gjorde den inte det så dom höll på i 45 minuter tills jag fick åka ner till operation för att ta bort den.

Var inte så nervös då man första gången skulle bli sövd, efter 30 minuter i operation så var moderkakan ute och allt hade gått bra. Jag fick vara i, ja, så kallade uppvaket i en timme innan dom körde upp mig till BB där jag fick vara med min dotter och sambo.

Förlossningen gick väldigt bra för att vara första gången och behövde inte sy utan det var som skrubbsår, och än idag sen i torsdags då hon kom ut så svider det där nere ibland.

 
Till top