Miicha

Mitt liv som jag.

Hemska nyckelringar.

Allmänt Permalink0
Dessa nyckelringar skulle jag aldrig köpa men om jag skulle ha gjort det så skulle jag släppa djuren fria.
Nyckelringarna säljs i Kina men de slutade att sälja 2011 men nu har dom kommit tillbaka tyvärr, det var 2008 då OS hölls i Kina som det uppmärksammandes.
 
För runt 20 yuan (25 kronor) kan man köpa en nyckelring som innehåller en liten levande sköldpadda eller ödla. Djuren har minimalt med utrymme och ännu mindre luft.
Dom kan dö genom att dom är dels så känsliga då dom bli runtkastade och är känsliga för temperaturskiftningar.
Flera namninsamlingar i Kina har försökt få till stånd ett förbund, men ännu har inget hänt i frågan.
 
Kan inte säga heller att man är som en djurälskare som köper dessa nyckelringar!
Om jag hade chansen så skulle jag göra allt för att stoppa det men jag är ju bara en person och det gör inte så stor skillnad, men om hela världen skulle göra en underskrivt för detta så tror jag att dom kommer att sluta med det igen och denna gång helt och inte komma tillbaka efter något år.
 
 
Till top