Miicha

Mitt liv som jag.

Soleksem.

Allmänt Permalink4
Som alltid denna årstid så får jag detta extrema jobbiga eksem!
Många gånger tänker jag "Ska inte gå ut på sommaren, jag vägrar gå ut då det är sol och fint ute", men ändå måste man.
Men är dålig på att smörja in och litar inte riktigt på solkrämer men jag måste för annars får jag klia ihjäl mig på armarna och händerna.
Detta blir värre för åren som går och det blir allt jobbigare.
 
 
Det började för många år sedan och sen blir det som värre för varje år som går.
Undran är ju också om man ska uppsöka en läkare och fråga om vad man kan för att undvika eller går det ens att undvika? 
Det ser ju hemskt ut och jag skäms så mycket och går i långtröja för att inte visa att man har dessa på kroppen.
Det är extremt jobbigt och mår uselt för detta.
Inne går jag med linne då ingen annan ser än sambon och dottern men då man går ut så he man på sig en tröja eller jacka för att dölja.
 
#1 - - Anonym:

Smörj med kortison och mjukgörande öå kvällen. Och på med solskyddsfaktor 50 på dagen. Det fungerar!

#2 - - Anonym:

Smörj med kortison och mjukgörande öå kvällen. Och på med solskyddsfaktor 50 på dagen. Det fungerar!

#3 - - Anonym:

Smörj med kortison och mjukgörande öå kvällen. Och på med solskyddsfaktor 50 på dagen. Det fungerar!

#4 - - Anonym:

Smörj med kortison och mjukgörande öå kvällen. Och på med solskyddsfaktor 50 på dagen. Det fungerar!

Till top