Miicha

Mitt liv som jag.

Middag och promenad.

Allmänt Permalink1
Åt ju en super god middag som blev bra, sambons dotter var nog inte så förtjust i den då hon inte åt men hans son och våran dotter åt väldigt bra av det,så det blev nog godkänt.


Så denna middag blir helt klart imorgon också och då blir den Mycket godare då all smak har gift sig! Längtar som redan! 
Efter maten så gick vi till ett ställe som heter brunnsparken här på byn och barnen tyckte de va tråkigt men jag tyckte och även sambon att det var fint där. 






Det fanns lite stigar som man kunde gå på men just att man hade barnvagn med sig så kunde man inte gå där då de va lite trångt på stigen. 
Väldigt mysig och fin dag fick jag med hela familjen! 
#1 - - Gunbritt:

Oh vilka härliga bilder och maten såg helt underbart god ut. Kanske kan få receptet. <3

Svar: Skar upp älgköttet i grytbitar och stekte det lite lätt med olika kryddor (som man själv vill ha), använde mig av salt, svart och vitpeppar.Sedan då köttet var klart så hedde jag dit vatten så att det täckte köttet, skar upp paprika i större bitar och morötter och la det i grytan så det blir mjukt.
När morötterna blir mjuka så hedde jag i matlagningsgrädde och soja för att det skulle bli lite mörkare sedan till sist så redning så det blir en gryta.
Så klart så la jag dit två buljongtärningar och det var köttbuljong :)
Michaela Johansson

Till top