Miicha

Mitt liv som jag.

Veterinärbesök.

Allmänt Permalink0
I förrgår så for jag lite snabbt till vererinären med Jessie (äldsta katten) då hon hade hoppat från sovrumsfönstret som är på andra våningen två gånger.
Andra gången gick det nog inte så bra. 
Ringde veterinären och fick tid (ringde dagen efter) och jag förklarade hur det hade gått till och dom ville ju så klart att man skulle in med henne.
 
Hon har halt på baken och låg som hon aldrig brukar gör på golvet så klart att man blev som orolig.
 
Väl inne hos veterinären så satt vi där och väntade, hon som brukar alltid jama som en galning i bilen gjorde inte det denna gång.
 
Vi fick gå in och tog ut henne från buren så hon kunde bli undersökt, fick mycket berömm att hon var så snäll och tillät henne att bli undersökt.
Dom frågade mig om dom fick ta röntgen på henne och jag sa ju ja men tanken var "Detta kommer ju att bli väldigt dyrt".
Dom hittade inget fel på henne på bilderna men att hon var förstoppad och därefter fick hon microlax för att det skulle komma ut, hon fick smärtstillande och lite vätska så hon hade.
Det blev inte alls dyrt.
 
På vägen hem så gnällde hon lite och hon somnade lite efter vägen och ibland trodde jag att hon var död men det visade sig att det inte var det.
Hon gick som väldigt svårt och det var jobbigt för henne att gå.
Idag, några dagar senare så går hon mycket bättre och är mera sig själv.
Hon äter och dricker som hon ska och hon mår mycket bättre! 
 
Älskade katt! Varför skulle du hoppa så långt ned för? Kan dom ens se hur långt det är ner? 
 
 
 
Till top