Miicha

Mitt liv som jag.

Teckenspråk.

Allmänt Permalink0
Jag tycker att det ska vara en självklar het att kunna teckenspråk med tanke på att det finn så många döva och hörselskadade i Sverige, men jag säger detta för jag vet att det är många som har problem med att prata med hörande och så.

Jag är hörande men min mamma är hörselskadad och kan teckenspråk rätt bra, så, nästan en självklarhet hur annars ska jag kunna snacka med morsan då, men jag tycker med att det ska finnas i skolan nästan som det finns engelska men men, så är det ju inte, det är inte många som vill lära sig, men jag tycker att det är bra för tänk om ni skulle fråga en person om vägen och så är den personen döv, och det finns inga andra, hur ska ni hitta vägen tillexempel?

Vad säger jag, men jag tycker det och det står jag för, jag älskar att kunna andvända händerna och teckna det är så roligt, ni borde testa, det finns mycket hjälp på internet och så. :)

Testa och så får ni se att det är kul att kunna teckenspråk..
Till top