Miicha

Mitt liv som jag.

Något att tänka på.

Allmänt Permalink0
Såg en artikel på en tidning och känner igen mig då jag läste det, tänkte dela av mig med det.
Läs och fundera :)
 
#1 Är du fortfarande kär?

Är du fortfarande kär, eller handelar det om att du är singel och uttråkad?
Om det är sex du är ute efter, funderar på om du klarar att ha den typen av förhållande med ditt ex.
Räkna med att hen kommer ligga med andra, hur känner du inför det?
 
#2 Har du en romantiserad bild?

När vi saknar någon kommer vi oftast ihåg de bra sakerna.
Gör en ärlig värdering av hur ert förhållande var och hur du mådde när ni var tillsammans.
Vill du må så igen?
 
#3 Påmin dig själv om varför det tog slut.

Tänk på allt som ledde fram till att ni gjorde slut och ta reda på om någonting har förändrats.
Om ni gjorde slut för hen var svartsjuk eller festade för mycket, undersök dessa beteenden verkligen har förändrats.
Annars är det ärligt talat ingen idé.
 
Läste detta och det fick mig att gå tillbaka om hur jag och mina ex hade, jag har 3 tidigare förhållanden och det fanns bra och dålgia dagar men senaste förhållandet jag hade som varade en sommar var min dröm, han var som jag men han var väldigt egotrippad så jag orkade inte med hans sätt.
Men det var han som gjorde slut med mig för han orkade inte med konflikter, och han ville inte kämpa för förhållandet och det ångrar han än idag.
Till top