Miicha

Mitt liv som jag.

Skillnad.

Allmänt Permalink0
Jag har under de senaste 10 åren bott i lägenhet eller ja snarare radhus som är som en lägenhet under 10 år så när jag var 16 så flyddade jag 16 mil hemifrån och bara de va ett stort steg för mig men kärleken kallade mig dit, och sen så 10 år senare så flyttar jag ytterligare ca 3.5 mil uppåt/innåt i landet i ett annat län för har stort sett bott i hela mitt liv bott i ett och samma län men nu är det ett helt annat och nu bor jag i ett litet hus med min sambo som jag flyttade till.
 
Det är en stor skillnad som sagt att bo i hus än lägenhet men jag har bott i hus men då var jag så pass liten så man behövde som inte göra något som med att skotta men jag har skottat där jag bodde i lägenheten då jag tyckte att dom var as kass på att skotta samt att sanda så gatt görat själv, men nu är det antingen jag eller sambon som får skotta på gården så man kan komma fram med bilen men för det mesta är det sambon som skottar då jag inte får egentligen men jag är så pass envis så kan göra det :)
 
Men allt som går sönder i huset får vi betala för och det är nackdelen med hus men i lägenhet så får man det på silverfat genom att ringa ett samtal så fixar dom de kostadsfritt för en och det är fördelen men nackdelen med lägenhet om det inte är bostadrätt så får man inte göra vad man vill som med att tapetsera om men det får man så klart göra med hus så klart ;)
 
Jag har planeringar att jag ska plantera rosor på framsidan av huset då det finns rabatt och rosor är så fin och lukta gott så det är en av mina planeringar på detta :)
Till top