Miicha

Mitt liv som jag.

Besiktning.

Allmänt Permalink0
Snart är det dags att besikta min kära bil och som vanligt så är jag nervös över om hon ska gå igenom eller inte och ibland gör den de och ibland inte och denna gång är de första gången som jag besikta min nya bil som jag har, men jag har besiktiga bilar förr men då var det med andra bilar.
Denna gång blir det mest intressant då man ska besiktiga för jag vet inte om hon går igenom, men just därför så är jag väldigt nervös.
 
Jag vet vad dom bruka anmärka på så då går man igenom bilen före innan man ska dit och kolla alla lampor och bromsar samt där dom bruka kolla på underredet så man slipper anmärkning.
När jag besiktiga min gamla bil som jag hade förra gången så var det för mycket rost under så det var som ingen mening att fixa henne så då sålde jag den och köpte en annan bil så då är det den nya nu då som ska besiktiga och det är nervöst men det ska nog gå bra, det värsta som kan hända är ju körförbud men det blir inte så men säkerligen så blir det ombesikting på henne men då får man köra 1 månad och sen måste man dit igen för efterkontroll så får man fixa henne under den tiden man får köra.
 
Det som jag ska fixa innan dommen är: Handbromsen, justera lysen och kolla bromsslangen om det är mycket rost där.
Men sen måste hon gå igenom tycker jag :)
 
Jag har två olika stationer att välja på så då gick jag in på en sida som jag kunde jämnföra på och det var på carly.se så man ve vilken som är bäst, tur att internet finns så man kan söka bäst man vill och hur man vill samt när man vill om allt :) 
Till top