Miicha

Mitt liv som jag.

Gårdagen.

Allmänt Permalink1
Vi vaknade sent igår lördag och sen ringde jag 1177 för att jag misstänkte att jag hade halsfluss.
Vi klädde på oss och for iväg fort, men vi kom aldrig fram till Hälsocentralen, vi fick punktering efter vägen ungefär då vi var 6 km kvar ca.
Reservdäcket fick sambon inte loss då den satt under bilen, så den satt där den satt, vi fick hjälp av en kille som försökte men det hjälptes inte.
Han körde mig till läkaren och sambon stannade kvar och ringde ett samtal så en kunde hämta ett däck hemifrån och så hade vi Zelda med oss.
 
Jag trodde att killem som hjälpte oss skulle vara kvar tills jag var klar hos läkaren men han var borta då jag var färdig, jag började att gå mot bilen och som tur var så var det inte så långt dit utan kanske 3 km eller något.
Men det blåste väldigt mycket och så kändes som om bena ville gå av och jag gick inte lika snabbt som jag brukade att göra, det värkte rätt mycket men jag måste gå ändå.
 
När jag väl kom fram till bilen där sambon och Zelda var så var jag helt slut, satte mig i bilen och sambon frågade "Du gick, väntade han inte på dig?", nej svarade jag, jag orkade inte vänta så jag gick.
Sen frågade jag om han såg mig gå och han svarade "Ja det gjorde jag, tyckte att det var konstigt då det va en som gick på en sån här väg, så jag tog fram kikaren och såg att det var du som kom och gick", hmm, inte undrade på att jag kände mig lite utittad då jag gick efter den vägen.
 
Sen efter ca en timmes väntan i bilen så kom hjälpen med däcket så vi kunde byta, hungriga som vi var för vi hade inte ätit på helda dagen for till OK och köpte en hamburgare där, pust, sen for vi hem och tog det lungt.
 
Alltså från ca 12 tiden till 19 var vi borta och enda som var det var jävligt, dumma däck som kunde ställa till det för oss.
 
Sen så såg vi på Euro slaget men orkade inte vara uppe då rösterna skulle komma men det var kul att Sverige vann!
#1 - - Disponenten:

Vilken himla otur ni hade.

Till top