Miicha

Mitt liv som jag.

Läkaren.

Allmänt Permalink0
Jag sov som vanligt lite oroligt och jag tänkte gå på toaletten men då ringde telefonen, det var dolt och trodde först att det var mitt ex som ringde men jag svarade och det var min läkare här som ringde.
Han frågade som vanligt hur det var med magen och foten samt mitt psyke.
Jag sa som det var och att jag åkte in till sjukhuset i Östersund med vännerna och fick dåligt bemötande och så vidare, foten sa jag har jag ont i men jag ska på röntken imorgon och magen är helt okej.
Men jag sa även att jag hade yrsel och sånt så han sa "Vi har inget här nu på förmiddagen så kom hit inom 20 minuter då du bor på byn så ska vi undersköta dig", jag klädde på mig och struntade i att gå på toan utifall att det skulle bli ett urinprov.
 
Var där och pratade och fick ta prover på olika slag, EKG och urinprov, allt i sin tur såg bra ut som vanligt.
Men läkaren sa att det kunde vara stress och kunde därpå känna yrsel, illamående med mera som jag kände och att jag skulle försöka att ta det lungt och vila och inte dricka överdrivet med vatten utan att jag skulle dricka då jag var törstig.
 
Men jag har aldrig varit med om att komma in så snabbt till hälsocentralen förut men här så kan man komma hur som helst och dom tar hand om en på ett väldigt bra sätt.
Hälsocentralen här är Sverige bästa vård som jag har sett några gånger på tidningen på nätet, jag kan inte mer än att hålla med för dom har tagit hand om mig sen första gången jag kom dit och tills nu.
 
Dom ska ha många rosor och hjärtan för så mycket bra jobb dom gör!! 
Till top