Miicha

Mitt liv som jag.

Baka bröd.

Allmänt Permalink0
Hade lite bröd hemma och inget på byn och affären stängd. Tänkte inte på att köpa bröd tidigare idag då jag ändå var hos min mamma med min dotter då jag tänkte tvätta bilen men det sket sig totalt. Ok hade problem med avloppet och gymmet stängt och där har dom en tvättautomat.
Googlade efter att baka bröd utan jäst då jag inte har det hemma och fann ett bra, mm, inte tillräckligt med vetemjöl men såg på en annan sida där det var rågsikt istället och det hade man hemma. Halv deciliter olivolja skulle det vara också. Räckte det tro? Det var precis att det räckte.
Baka och knådade degen och in i ugnen och nu är det klart. 

Det blev 10 småfrallor som man ska smaka och se om det var något i smaken. Annars får man vänta till att affären ska öppna imorgon och handla lite. 
Så mycket för lite bröd liksom. 
Till top