Miicha

Mitt liv som jag.

Bacon med färskost och pasta.

Allmänt 2020, familj, middag Permalink0
Idag blev det en ny rätt som jag fann på Pinterest och jag promt ville prova en dag och idag blev det.
Bacon med färskost och pasta, gott blev det! 
 
 
2 paket bacon, klippte det i strimlor och la det i stekpannan så att det blir lite färg på de.
 
 
När baconen hade fått som lite färg så hade jag skärt champinjoner och la det tillsammans med baconen då svampen kunde bli lite mjuka och även få lite färg.
 
 
När det var klart så hällde jag i (stod på receptet 4 dl grädde) grädden 5 dl då det blev lite över och så färskost med vitlök och örter.
 
 
Röra lite så färskosten fick "lösas upp" lite och sedan i med lite soja, timjan och svartpeppar.
 
 
När pastan var klar så hällde jag ut vattnet och sedan in i pannan och rörde om så det täckte allt.
 
 
Klart för att ätas! Man behöver inte så mycket krydda utan vitlök och örterna från färskosten gjorde det mesta av smaken och rätten blev krämig och god.
Till top