Miicha

Mitt liv som jag.

Dahlia.

Allmänt 2022, blommor, familj, varmt, växter, vår Permalink0
Fick ifjol två stycken gammeldags dahlior av min svärmor och de blommade så fint.
När det var dags för dem att flytta in ner till källaren så skulle man ju ta bort allt och låta löken vara framme, men så gjorde inte jag. Jag lät allt vara och tänkte flera gånger att jag skulle fixa så den kunde växa och bli fin igen denna sommar också, men nej, jag glömde hela tiden.
 
Fördagen då jag gick ner till källaren, bruka inte göra det då det är spindlar där nere, för att ta upp glass så såg jag att de hade kommit nytt och då blev jag glad över det och ropade efter sambon.
 
 
På bilden så är det den stora av de två och den andra är på andra sidan som är mindre. 
Klippte bort alla dåliga grenar, om det heter så, och band fast så de inte skulle bara ramla och vara liggandes.
 
Nu får man hoppas att de blir fina och då man ska ta in dem igen för i år så ska jag ta bort all jord och låta själva löken vara framme tills nästa år.
Till top